3 TURNIEJ OSP I PSP

REGULAMIN I ZASADY TURNIEJU
III TURNIEJ PAINTBALLOWY STAŻAKÓW PSP i OSP
16 września 2018 rok
JADWIGÓW
ORGANIZATOR:
Camp Formoza
MIEJSCE I TERMIN
Jadwigów 16 wrzesień 2018 rok godz. 09.00
REGULAMIN TURNIEJU
- W turnieju mogą wziąć udział wszyscy (zawodniczki i zawodnicy) mający ukończone 16 lat.
- Osoby niepełnoletnie muszą dostarczyć zgodę (wypełnioną na wskazanym druku) podpisaną przez obu rodziców lub opiekunów.
- W turnieju zawodniczki i zawodnicy występują na takich samych warunkach.
- Każdy zawodnik bierze udział w turnieju dobrowolnie i na własną odpowiedzialność.
- Zespoły składają się z 5 zawodników.
- Każdy zespół musi mieć nazwę oraz wybranego przez siebie kapitana.
- Gramy na sprzęcie udostępnionym przez organizatora.
- Wpisowe od drużyny to 200 zł.
- W ramach wpisowego organizator zapewnia na zespół 500 kul, markery, maski oraz żetony na posiłek i napoje.
- Podczas turnieju nie ma limitu kul. Dodatkowe kule można zakupić wyłącznie u organizatora w cenie 500 szt. – 50 zł.
- Posiadanie kul niezakupionych u organizatora grozi dyskwalifikacją zespołu.
- Każdy zespół zabezpiecza sobie ubiór do gry ( najciekawszy pomysł na ubiór zespołu będzie nagrodzony).
- Organizator wypożycza ubiór do gry odpłatnie ( 10,00 zł wypożyczenie munduru dwu częściowego)
- Koszty za zniszczenie sprzętu organizatora ponosi uczestnik turnieju.
ZASADY TURNIEJU
- Czas gry 5 minut runda zasadnicza, półfinały, finał oraz dogrywka 3 minuty.
- Zadaniem zespołu jest zdobycie bazy lub wyeliminowanie zespołu przeciwnego.
- Nie zdobycie bazy w określonym czasie oznacza remis.
- Runda zasadnicza – gramy każdy z każdym (program rozgrywek na tablicy wyników)
- Cztery zespoły z największą ilością punktów przechodzą do półfinałów gdzie grają 1 z 4 i 2 z 3 zwycięzcy grają w finale, przegrani z półfinałów grają o 3 miejsce.
- W półfinałach i finale dwie dogrywki bez względu na liczbę zawodników na polu gry przy remisie, trzecia dogrywka przy remisie o wygranej decyduje ilość zawodników pozostałych na polu gry.
- Punktowanie rozgrywki:
- Wygrana 2 pkt
- Remis 1 pkt
- Przegrana 0 pkt
ZASADY SĘDZIOWANIA
- Każdy zawodnik ma obowiązek stosować się do poleceń sędziego
– w przypadku nie zastosowania się do poleceń sędziego dyktuje on karę opuszczenia pola gry. - Na każdą rozgrywkę zespół wychodzi za zgodą sędziego głównego.
- Każdy zespół zgłasza gotowość do gry na dwie minuty przed zakończeniem trwającej rozgrywki.
- Sędzia na polu gry ma “słowo ostateczne” w przypadku sytuacji spornych ewentualne wnioski i skargi można zgłosić Sędziemu głównemu zawodów. Wnioski i skargi wnosi kapitan zespołu i tylko on reprezentuje zespół
w kontaktach z Sędzią Głównym. - Kontrola farby przeprowadzana przez Sędziów ma na celu określenie, czy kulka się rozbiła i czy dany gracz został „zaznaczony”.
- Sędziowie na polu gry mogą przerwać grę sygnałem syreny:
- W celu sprawdzenia śladu farby,
- Pojawienia się osób lub zwierząt niebiorących udziału w grze,
- Innych sytuacjach spornych, o których powiadamiają drogą radiową sędziego głównego,
- Zawodnicy pozostają na swoich pozycjach, zmiana pozycji wiąże się
z karą opuszczenia pola gry przez zawodnika. - Zawodnik złapany na wycieraniu śladu farby zostaje usunięty z pola gry.
- Ponowny sygnał syreny oznacza kontynuację gry.
- Zakończenie rozgrywki kończy syrena po wcześniejszym podaniu przez sędziego komunikatu o ostatniej minucie gry.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
- Nie wolno celować, ani strzelać do osób niebiorących udziału w grze (sędziowie, fotograf) – będą oznaczeni kamizelkami odblaskowymi.
- Minimalna odległości, na jaką można oddawać strzały wynosi 3 metry.
W przypadku umyślnego strzelania poniżej wyznaczonej odległości zawodnikowi grozi dyskwalifikacja w danej rozgrywce. - Zabroniona jest walka wręcz.
- Przed wejściem na pole gry obowiązuje bezwzględny nakaz noszenia masek ochronnych. Maski można zdejmować wyłącznie poza terenem gry w strefie bezpiecznej wyznaczonej na polu gry.
- Obowiązuje nakaz używania zatyczek bądź barell bagów poza terenem pola gry.
- Wszelkie zacięcia sprzętu zgłaszamy sędziemu poprzez podniesienie ręki.
- Gracz zostaje wyeliminowany z gry na podstawie:
- Trafienia kulą, która pozostawiła ślad na ubraniu, masce lub markerze zawodnika,
- Własnej deklaracji o wyłączeniu z gry, której zawodnik nie może już odwołać,
- Nieprzestrzegania punktów w powyższych zasadach bezpieczeństwa.
- Gracz wyeliminowany z gry nie zdejmuje maski z twarzy, podnosi wolną rękę wyprostowaną do góry, drugą ręką trzymającą marker opuszcza lufę ku ziemi i w ten sposób, sprawnie i możliwie najkrótszą drogą opuszcza pole gry udając się do strefy bezpiecznej zabezpieczając marker i zakładając zatyczkę.
- W czasie meczu zabroniona jest komunikacja z osobami znajdującymi się poza terenem gry – dopuszczalna jest jedynie komunikacja między zawodnikami na polu gry.
ZGŁOSZENIA I OPŁATY
- Listę zawodników reprezentujących dany zespół należy przesłać do
05 września 2018 r. na adres internetowy maglog@campformoza.pl - Kontakt telefoniczny w sprawie turnieju:
- 570233336
- Opłata wpisowa (startowa) w wysokości 200,00 zł od drużyny powinna być wpłacona do 05 września 2018 r. – w tytule przelewu proszę wpisać nazwę drużyny.
- Organizator zastrzega sobie prawo do skreślenia z listy startowej drużyny lub osoby, która nie spełnia warunków uczestnictwa w turnieju, określonych w niniejszym regulaminie.
PRZEBIEG TURNIEJU
- 00 – 09.15 Omówienie turnieju ( zasady bezpieczeństwa oraz sędziowania)
- 15 – 09.40 Przygotowanie drużyn do turnieju
- 45 Rozpoczęcie rozgrywek
- 00 Wręczenie nagród, pucharów i dyplomów
- 15 Ognisko